Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Rules for the Journal
Editorial Team
Submissão/Tutorial
Privacy Statement
Publication Ethics and Malpractice Statement
Política de Acesso Livre
Política de Direitos Autorais
Contact
Tutorial (Submissão Artigo e Resenha)
Normas Gerais da Revista Educação em Questão (Português)
Normas Gerais da Revista Educação em Questão (Inglês)
Normas Gerais da Revista Educação em Questão (Espanhol)
Google Scholar
Search
Periódicos UFRN
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 59 No. 60 (2021): abr./jun. 2021
Vol. 59 No. 60 (2021): abr./jun. 2021
DOI:
https://doi.org/10.21680/1981-1802.2021v59n60
Published:
19-08-2021
Editorial
Editorial
Marta Maria de Araújo
pdf (Português) (Português (Brasil))
Artigos
John Dewey e Ralph W. Emerson
educação, arte e democracia
Tatiane da Silva, Horacio Héctor Mercau, Marcus Vinicius da Cunha
pdf (Português) (Português (Brasil))
pdf
Free text, collaborative work and school presse in Freinet Pedagogy
Norberto Dallabrida, Denise Furtado
pdf (Português) (Português (Brasil))
Johannes Hessen's epistemology and Paulo Freire's gnosiology
Sabrina Gabriela Klein, Cristiane Muenchen
pdf (Português) (Português (Brasil))
Education in self-referential writings
Helena Morley’s diary (1893-1895)
Márcia Cabral da Silva
pdf (Português) (Português (Brasil))
"Dear diary...” The construction of historical knowledge through Anne Frank comic books
Bruna Mozini Subtil, Miriã Lúcia Luiz
pdf (Português) (Português (Brasil))
The dialogicity in remote synchronic classes
dialogue with ideas of Bakhtin and Paulo Freire
Mariangela Momo, Silvana de Medeiros da Silva
pdf (Português) (Português (Brasil))
The teaching internship as a critical-experimental community
Bruno Nunes Batista
pdf (Português) (Português (Brasil))
As famílias e a luta pelo direito de aprender dos estudantes da educação especial na escola comum
Douglas Christian Ferrari de Melo, Andressa Caetano Mafezoni
pdf (Português) (Português (Brasil))
Basic education in Mozambique
developments of its democratization and future possibilities
Leonel Elias Bene, Fabiane Maia Garcia
pdf (Português) (Português (Brasil))
Assistance to students with special educational needs in Rio de Janeiro
diagnosis of the situation
Ana Paula Madeira Di Beneditto, Inácio Abreu Pestana
pdf (Português) (Português (Brasil))
Inclusive Education and initial professor formation
knowledge construction under discussion
Franciele Rusch könig, Fabiane Romano de Souza Bridi
pdf (Português) (Português (Brasil))
Teachers, Family members and public policies of Child Education
“This future may be better”
Edson Cordeiro dos Santos, Sonia Kramer, Maria Fernanda Rezende Nunes
pdf (Português) (Português (Brasil))
Child ? Portuguese childhood in the dictionaries and socio-educational and legal discourses (19th century and 20th century)
Ernesto Candeias Martins
pdf (Português) (Português (Brasil))
Teacher formation within the realistic-reflective model
an approach to the Brazilian context
Jefferson Rodrigues-Silva, Ángel Alsina
pdf (Português) (Português (Brasil))
O filósofo analfabeto contra a “alma vestida” da alienação acadêmica
Marcos Britto Corrêa, Liliana Soares Ferreira
pdf (Português) (Português (Brasil))
Civicism, patriotism, and Catholicism in Brazil:
the Gymnásio Mineiro de Uberlândia (Minas Gerais, 1930-1950)
Giseli Cristina do Vale Gatti, Décio Gatti Júnior
pdf (Português) (Português (Brasil))
The role of private hegemonic apparatuses in the implementation of the BNCC in the states of the Southern Region
Marilda Pasqual Schneider, Camila Regina Rotirola
pdf (Português) (Português (Brasil))
The eighteenth-century journal student production
Laís Pacifico Martineli, Maria Cristina Gomes Machado
pdf (Português) (Português (Brasil))
The “feminine invasion” in the House of the University Student of the Federal University of Rio Grande do Sul in the decade of 1980
Fabiana Pinheiro da Costa, Dóris Bittencourt Almeida
pdf (Português) (Português (Brasil))
Medicalization in education and the initial formation of the pedagogue
Vânia Aparecida Calado, Herculano Ricardo Campos, Cynara Teixeira Ribeiro
pdf (Português) (Português (Brasil))
Resenha
Links between research and training in contemporary Brazil
the ways of being a teacher
Iracema Campos Cusati, Maria das Graças Gonçalves Vieira Guerra, Adriana Cavalcanti dos Santos
pdf (Português) (Português (Brasil))
Religious enunciation and the word for self-assertion of faith in society
Paulo Sérgio Raposo da Silva
pdf (Português) (Português (Brasil))
A critical analysis on the school curriculum
Guilherme Hammarstrom Dobler, Marcele Teixeira Homrich Ravasio, Vidica Bianchi
pdf (Português) (Português (Brasil))
Teachers in Brazil
new formation scenarios
Heloísa da Silva Borges, Dariany Andrade de Souza
pdf (Português) (Português (Brasil))
dados
e-ISSN:
1981-1802
Qualis:
A1
Área:
Educação
Block title
Educação, escola e humanização em Marx, Engels e Lukács
5614
Metodologias ativas e tecnologias digitais:
1813
Práticas pedagógicas e ensino integrado
1539
Elaboração e validação de um Plano Educacional Individualizado para alunos com autismo
1005
A função reparadora na educação de jovens e adultos: uma leitura do cotidiano escolar
832
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Indexador
Indexador-2
Contador de visitas
Contador de visitas
Acessos a partir de outubro de 2022.
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems
Current Issue